fredag 20 maj 2011

Bible Camp Bloodbath och One Bloody Thing After Another av Joey Comeau - Blodig läsning på engelska

Så här de sista skälvande minuterna innan jag tänker göra helg fick jag lust att berätta lite om två böcker jag läst i veckan.  Tänkt dig Psycho och Fredagen den 13:e men i bokform och ett bibelläger för barn… det blir ungefär som  Bible Camp Bloodbath. Boken har bara 70 sidor men innehåller 17 makabra mord och en galen mördare.  Jag vill varna ”känsliga” läsare! Till en början tyckte jag att boken var lite smågullig men den ändrade snabbt karaktär. Jag kunde i alla fall inte sluta läsa även om jag äcklades av allt blod, ville trots allt veta om huvudpersonen skulle överleva.  Författaren Joey Comeau har också skrivit en annan blodig bok som heter One Bloody Thing After Another. Den är också ruskig men inte riktigt på samma utflippade sätt och den läste jag med behållning. Båda böckerna har på ett mystiskt vis ett uns av humor uppblandat i allt blod. Gillar du skräck, vill ha något snabbläst och vill läsa på engelska kan det vara något för dig.
Trevlig Helg! Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar