fredag 25 november 2011

I morgon när kriget kom av John Marsden

Det här är en av mina favoritböcker och en som jag gärna skulle kunna tänka mig att läsa om. Ifall det inte vore för att det finns så otroligt många bra böcker som jag ännu inte läst en gång!

Det är en äventyrsserie i sju delar som handlar om sju ungdomar i Australien som bestämmer sig för att campa i vildmarken några dagar på jullovet. När de kommer tillbaka till civilisationen till den gård där en av tjejerna bor upptäcker de att gården är helt öde, hundarna är döda, elen borta och telefonen ur funktion. I granngården är det likadant. Det visar sig att deras lilla stad har blivit invaderad. Föräldrar, syskon och vänner har blivit tillfångatagna av fienden. Ungdomarna drar sig tillbaka till den undangömda dalgång där de campat och bestämmer sig för att försöka frita staden.

Otroligt spännande! Jag läste första delen för att jag var tvungen på en kurs men det slutade med att jag slukade alla sju delarna!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar