onsdag 16 november 2011

Badskumt av Katarina Johansson

I Sverige använder kvinnor, män, barn och bebisar 110 ton kosmetika och hudvårdsprodukter - varje dag! Jag vet inte om det är en s.k. modern myt men det sägs att allt konserveringsmedel i dessa skönhetsmedel och livsmedel gör att liken på kyrkogårdarna inte ruttnar längre…

Badskumt handlar om gifterna som gör oss rena, fräscha och snygga. Allergier, cancer och andra ännu okända biverkningar ökar. Bebisar får i sig gifter via mamman redan innan de är födda som orsakar bl.a. sterilitet. Naturen förorenas. Det här var en bok som verkligen fick mig att tänka till på vad det egentligen är vi håller på med. Frågan är bara hur man ska göra annorlunda. Det här ämnet går för mig in under kategorin ämnen jag skulle vilja ha ett korrekt facit på. Vad ska jag göra och vad ska jag inte göra. Finns det överhuvudtaget några produkter som är okej eller ska man börja koka sin tvål själ… Känns ju nämligen inte helt aktuellt. En verkligt upplysande bok där man efteråt ändå känner att man skulle vilja vet lite mer. Alternativt lite mindre.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar