söndag 26 juni 2011

Airhead och Att vara Nikki av Meg Cabot

”Miffot” (bokens uttryck…) Ems kropp blir totalförstörd i en olycka på samma plats och samtidigt som supermodellen Nikki får ett artärbråck i hjärnan. En månad senare inser Em att hon befinner sig i Nikki Howards kropp efter en helkroppstransplantation! Låter hur töntigt som helst och är också ganska töntigt men ungefär halvvägs in i boken är jag ändå fast. På samma sätt som Em faktiskt börjar tycka om Nikkis golvmopp till hund och smått korkade bästis Lulu för att hon är snäll och har ett stort hjärta så börjar jag tycka om boken för att den trots allt har någon sorts värme i sig. Roligt är det också att läsa om modellyrket som inte alls är någon dans på rosor. Jag kommer till och med på mig själv med att vilja låna både andra och tredje delen!

Vilket jag faktiskt också gjorde. Har nu läst andra delen och visst är det ganska spännande men tyvärr är lite av den värme jag gillade från första boken nu borta. Fast jag vill ändå läsa tredje delen för att se hur det går för alla inblandade…



Kontentan får bli att om man gillar att läsa om glamour, vänskap, kärlek och spänning så är det helt ok läsning för både soliga och regniga sommardagar!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar