onsdag 1 februari 2012

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon

Efter en massa trassel hit och dit med leveransen av denna bok till biblioteket gick jag helt enkelt och köpte den själv för jag hade på känn att det var en bok jag skulle gilla. Framsidan gör liksom gällande att det är en härlig varm (trots all snö på omslaget…) chick-lit och det var helt rätt.

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar handlar om Rachel som har det minst sagt lite trassligt just nu. Hon har gjort slut med sin älskare sedan tio år, som dessutom råkar vara gift och hennes chef, hon har av förklarliga skäl sagt upp sig på jobbet och blivit av med den chica Londonvåningen som tillhörde älskaren. Och dessutom går hennes excentriske moster och dör och lämnar hela kvarlåtenskapen till henne – ett stort hus och ett hem för övergivna hundar. På landet.

Eftersom hon i alla fall inte har något bättre för sig åker hon iväg och tar sakta men säkert tag i att sätta sig in i hundverksamheten och sortera upp mosterns liv. Hon möter massor med trevliga människor och börjar så smått inse att det nya livet inte är en landsförvisning utan en chans till ett nytt liv.

Jag gillade verkligen den här boken och efterskänker nu mitt exemplar till biblioteket så hugg den om du också gillar härliga feel-good-romaner!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar