onsdag 6 februari 2013

Förr eller senare exploderar jag av John Green

Om du gillade boken Innan jag dör av Jenny Downham, rekomenderar jag varmt Förr eller senare exploderar jag, som är skriven av John Green, som oxå skrivit boken den spännande boken Var är Alaska?.

Hazel Grace är sjutton år, hennes mamma och doktor kommer fram till att hon är deprimerad, hon gör inte mycket annat än att ligga i sängen, läsa samma bok om och om igen, går sällan hemifrån och ägnar sin rikliga fritid åt att tänka på döden.
Hennes doktor inser att Hazel är påväg in i en kliniskt djup depression och rekomenderar henne att börja i en stödgrupp för cancerpatienter...

Hazel har en obotlig cancer som hon har haft sen många år, en medicin i prövostadiet har dock gjort att cancern inte växer mer, men hon kan inte andas utan syrgas. Stödgruppen är lika deprimerande som Hazels framtid, men stödgruppen besöks en dag av Isaac och Augustus som blir Hazels vänner... och det är här boken vänder, Hazel Grace är en fantastiskt smart och sarkastiskt rolig ung person och hon träffar här likasinnade som hon hittar gemenskap med och också den episka kärleken! Den som det skrivs fantastiska historier om, för det är det som är Förr eller senare exploderar jag, en episkt vacker kärlekshistoria! (tyvärr med inslag av cancer)
Läs den!


/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar