torsdag 25 april 2013

Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman

Okej, jag vet att jag är den tilltänkta målgruppen men det här är bra och jag tror ändå att stora delar av boken kan tänkas tilltala ungdomar också. För den kan liksom förklara varför föräldrar är som de är. Fredrik Backman skriver riktigt roligt. T.ex. följande underhållande stycke:

Fattar du att när jag var liten och man såg en film och man inte kom på vad en skådis hette, då fanns det inget sätt att ta reda på det! Man var tvungen att vänta till nästa dag och gå till biblioteket och slå upp det. Jag vet. Helt sjukt. Eller så fick man ringa en kompis och fråga, men sug på den här då: Då kunde man få lägga på luren efter tio signaler och bara "nä, han var inte hemma". Inte h-e-m-m-a, fattar du?

Idag får alla gymnasieungdomar här på skolan en egen bärbar dator första dagen. Punkt.

Och om du ungdom provar att läsa den nu och tycker den är helt kokobäng, prova igen när du fått barn i framtiden så ska du se att den är helt underbart på pricken!

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar