onsdag 24 april 2013

Vanessa : flickan i glaskupan av Carolina Gynnig

Och nu är det Malin som är tillbaka på Fridhemsbibblan några dagar, härligt att vara bland alla böcker igen!

När jag jobbar blir det nästan uteslutande ungdomsromaner men nu när jag varit mammaledig får jag välja alldeles själv och då blir det mest deckare och humor. En bok jag passat på att läsa är fortsättningen på Carolina Gynnings debutroman. Den första delen hette Laura : flickan från havet och den skrev jag om den 18 maj 2011. Jag skrev bl.a. att det var en ganska typisk chick-lit och att den inte ursäktar sig, jag tyckte ganska bra om den. Fortsättningen heter Vanessa : flickan i glaskupan och nu börjar det bli lite mera skruvat.

Vi snackar tvillingsystrar som återuppstår från det döda och avbryter bröllop, inspärrningar på psykiatrisk avdelning, en lesbisk romans på den slutna avdelningen och en sidohistoria med en pedofilmördare i Thailand.

Jag läste den här boken på ett par dagar mitt i en annan bok jag höll på med (som var jättebra men tog foreeeever att läsa) och jag gillar att läsningen flyter på utan ansträngning. Kanske är det lite väl krystat ibland. Eller ganska ofta. Men jag gillar den ändå. Underhållande läsning helt enkelt.

Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar