måndag 4 mars 2013

Björnar : från fredliga pandor till livsfarliga björnar av Christina Curven

Vi har köpt en jättefin bok om björnar! Här kan man läsa om allt från vanliga till ytterst sällsynta björnar. Malajbjörnen, glasögonbjörnen och kermodesbjörnen är bara några av de björnar jag aldrig hade hört talas om tidigare. Boken innehåller många fina fotografier och jag törs nog säga att allt man kan tänkas vilja veta om björnarnas liv och leverne finns att hitta här. Är själv lite smått besatt av björnar sedan jag stötte ihop med en i verkliga livet. Den såg inte riktigt så där mullig och gullig ut som jag hade föreställt mig…Det var i uppe i norrbotten när jag en sen höstkväll körde efter en skogsväg som en nalle kom lufsande upp på vägen. Den stannade, tittade en stund på bilen och lufsade sen vidare över vägen. Det  var verkligen en häftig upplevelse och jag förstår efter det vad som menas med björnfrossa.

Ingrid

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar