fredag 8 februari 2013

the Walking dead



Jag har vänner som avgudar tv-serien the Walking dead, som bara säger "- du måste se den, du kommer äääälska den". Efter att ha läst X antal böcker om vampyrer, häxor, zombies så kände jag att jag kanske skulle ta en paus från fiktionen. Det var till vi köpte in serieböckerna the Walking dead...

Det började oskyldigt med att jag stod i lånedisken och bläddrade lite en eftermiddag när treorna hade universitetsdag, helt plötsligt hade jag läst halva första boken och jag ville bara veta vad som hände sen. Serien börjar med att huvudpersonen Rick vaknar upp ensam på ett sjukhus, han har legat i koma i flera veckor efter att ha blivit skjuten i tjänsten som polis. Under tiden i koma har världen förändrats, det finns inte många människor kvar, en epedemi har svept över världen och väckt de döda till liv... vart finns hans familj???

Nu återstår bara att börja se tv-serien!

Om du sett tv-serien, läs serieböckerna!
Om du inte sett tv-serien, läs serieböckerna!

/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar