onsdag 10 oktober 2012

Drunkna inte i dina känslor av Maggan Hägglund och Doris Dahlin


I hela mitt liv har jag känt mig lite annorlunda än de flesta andra. Med boken Drunkna inte i dina känslor : en överlevnadshandbok för sensitivt begåvade av Maggan Hägglund och Doris Dahlin har jag äntligen dels fått bekräftat att det inte är något fel på mig och dels har det fått ett namn. Jag är helt enkelt StarkSkör. Oj så jag kände igen mig i den formuleringen!

Om du också känner dig stark och kraftfull ena dagen för att nästa känna dig fullkomligt hudlös och bräcklig är detta boken för dig. Det finns en definitiv styrka bara i att veta att man inte är ensam och enligt denna bok tros närmare en femtedel av alla människor vara ”högkänsliga”. Det är något som man tror är medfött och innebär att man tar in fler sinnesintryck än andra och dessutom bearbetar dem på ett djupare sätt i hjärnan. Vilket i sin tur gör att man kan bli fullkomligt uttröttad om man samtidigt är en utåtriktad person som gillar att ta för sig av livet.

Känner du igen dig eller någon i din omgivning i denna beskrivning så rekommenderar jag verkligen denna bok!

Malin